Як перевірити право власності на квартиру

16 Червня 2020

Кожен, хто планує купівлю житла на вторинному ринку або хоче проводити інші операції з нерухомістю, повинен перевірити інформацію про її власника. Це дозволить уникнути ситуацій, наприклад, коли квартиру продала або здала в оренду людина, що не має на це законного права, а покупець або орендар виявився заручником ситуації по непередбачливості. Тому перевіряти відомості по житловому об'єкту обов'язково. І радує те, що зробити це нескладно. Питання можна вирішити в режимі онлайн.

Як перевірити право власності на нерухоме майно в Україні

Всі, кому цікаво, як перевірити право власності на квартиру, можуть отримати необхідну інформацію через Інтернет. Відомості надасть електронний сервіс Міністерства юстиції. На сайті представлена ​​докладна інструкція, пояснююча, як перевірити об'єкт нерухомості. Але все ж тему потрібно вивчити уважніше, щоб виключити ймовірність допущення помилок.

Коли перевіряти інформацію про нерухоме майно

Розглянемо приклади ситуацій, коли перевірка інформації повинна бути проведена в обов'язковому порядку:

  • придбання квартири;
  • оренда житла на будь-який термін;
  • обмін нерухомості;
  • дарування квартири;
  • оформлення спадщини;
  • приватизація житла.

Перевірка потрібна у всіх ситуаціях, де рішення щодо долі квартири повинен приймати тільки власник, а в іншому випадку є ризик появи проблем.

Чи про все житло в реєстрі є інформація?

У реєстрі є відомості про житло, яке було придбане або зареєстроване за власною ініціативою власника після 1 січня 2013 року. Якщо квартиру реєстрували раніше, то потрібно запитувати документальне підтвердження права власності у самого власника. Якщо людина не надасть правовстановлюючі документи, краще не укладати з нею договір. Це ризиковано. Заради своєї ж безпеки потрібно пошукати альтернативний варіант.

Як отримати більш детальну інформацію про житло

Якщо вас цікавлять розгорнуті відомості про квартиру, отримати їх можна у вигляді виписки з реєстру. Послуга платна. Ціна - 23 грн. Інформація надається в боті. Довго міркувати, як перевірити право власності на нерухоме майно не доведеться. Для отримання даних потрібно виконати такі дії:

  • додати Opendatabot в свій месенджер;
  • ввести податковий номер власника або код компанії;
  • переглянути список майна, що належить конкретній особі або фірмі;
  • запросити повну виписку для об'єкту;
  • оплатити послугу і отримати дані.

Надана виписка буде включати такі відомості:

  1. Всі відомості про нерухомість.
  2. Інформація про власника.
  3. Частина квартири, яка належить конкретній особі.
  4. Форма власності, спосіб підтвердження володіння майном.
  5. Відомості про обтяження. Наприклад, можна дізнатися, чи знаходиться квартира під арештом, чи заборонено її відчуження.

Працювати з ботом дуже зручно, питання вдається вирішити просто і швидко.

Інструкція: як отримати довідку з реєстру прав власності

Щоб швидко отримати необхідну інформацію, потрібно скористатися офіційним сайтом Міністерства юстиції. Тут треба ідентифікуватися, тому що в іншому випадку виписку не нададуть. Ідентифікація відбувається за допомогою електронного цифрового підпису або альтернативного способу. ЕЦП клієнти ПриватБанку можуть отримати за 5 хвилин. Для цього потрібно:

  • увійти в особистий кабінет сервісу Приват24;
  • вибрати розділ «Всі послуги», потім «Бізнес»;
  • в підрозділі ЕЦП натиснути: «Завантажити сертифікат»;
  • якщо не встановлено криптомодуль, його потрібно завантажити на комп'ютер і встановити;
  • знайти, куди збережений криптомодуль на комп'ютері, натиснути на ньому правою кнопкою миші і вибрати «Запуск від імені адміністратора»;
  • слідуйте підказкам до моменту завершення установки;
  • повернутися до пропозиції «Завантажити сертифікат» тим же шляхом, запустити скачування, заповнивши запропоновану форму і підтвердивши правильність даних;
  • слідуйте підказкам системи до завершення процесу.

 Тепер у вас є все, що потрібно для реєстрації.

Порядок отримання інформації про власника квартири

Крім самостійного отримання необхідних відомостей через Інтернет є можливість звернутися до державного реєстратора, який пояснить, як перевірити документи на квартиру. Він надасть виписку в паперовій формі. Обидва варіанти дієві, а інформація в електронному та паперовому вигляді має однакову юридичну силу. Але, звичайно, зручніше вирішувати питання через Інтернет. Тому є сенс уважніше розглянути порядок дій.

Як зареєструватися

Щоб отримати виписку про власника квартири, спочатку потрібно зареєструватися на сайті Міністерства юстиції. Якщо ви попередньо реєструвалися, можна відразу приступати до авторизації. В іншому випадку потрібно виконати наступне:

  • зайти на офіційний сайт Мін'юсту;
  • натиснути «Вхід», потім вибрати «Реєстрація нового користувача»;
  • заповнити запропоновану форму і підтвердити намір зареєструватися.

Далі система створить електронну скриньку на mail.gov.ua. Сюди і на звичайну пошту користувача будуть надходити всі відомості. Пароль і логін від спеціальної скриньки збігаються з даними, що використовуються для входу в особистий кабінет.

Реєстрація нескладна. Головне - правильно вносити дані.

Пройти авторизацію

Щоб перевірити нерухоме майно, потрібно авторизуватися в особистому кабінеті на сторінці kap.minjust.gov.ua. Авторизація проводиться одним з трьох способів:

  1. За допомогою ЕЦП, отриманої через ПриватБанк.
  2. Через ID-банкінг.
  3. Через сервіс mail.gov.ua.

Якщо реєстрація проводилася за паспортними даними, то довідку можна отримати тільки із використанням ЕЦП. Логін включатиме серію і номер паспорта.

Як подати заявку на перевірку власника квартири

Щоб подати заявку для пошуку, необхідно мати якісь дані про власника квартири або саму нерухомість. Пошук може здійснюватися за такими відомостями:

  • адреса будинку, де знаходиться квартира, яку перевіряють;
  • реєстраційний номер об'єкта;
  • ідентифікаційні дані власника нерухомості.

Якщо ви шукаєте нерухомість за відомостями про фізичну особу, потрібно знати його паспортні дані або ІПН і ПІБ. Більш ефективним виявляється пошук по ІПН. Якщо знадобиться проводити пошук за даними юридичної особи, потрібно знати ЄДРПОУ компанії.

Далі треба заповнити поля форми, що з'явилася. Запустити пошук. Якщо об'єкт знайдений, відкриється форма для оплати виписки.

Оплата послуги

Оплата відбувається без будь-яких особливостей, через інтернет-банкінг. Тут все зрозуміло. Перерахувати потрібно 20 гривень. Але ще 3 гривні доведеться заплатити, як комісію, банку. Щоб скасувати даний крок, потрібно натиснути «Новий запит».

Як отримати виписку про власника квартири

Після оплати виписка надійде на електронну пошту, вказану людиною при реєстрації, або на скриньку mail.gov.ua, якщо вона була відкрита. Документ надають в форматі PDF. Також довідку можна отримати одразу після оплати послуги. Для цього потрібно натиснути кнопку «Назад». На новій сторінці буде відображена вся інформація про власника квартири, яку треба було дізнатись. Її можна зберегти або роздрукувати.

Автор: Парус City

Залиште ваш номер і ми з вами зв’яжемось